Většinu podniků založených v 90. letech stále vedou stejní majitelé jako tehdy. Firmu vnímají jako svoje dítě, o které se musí starat, opečovávat je a rozvíjet. Ať se jedná o podnik s miliardovým obratem nebo hospůdku na vesnici, drží se majitelé otěží, jako by nic jiného v životě neexistovalo a nikdo nemohl firmu převzít a pokračovat v jejich vizi. A to je právě problém.

Zásadní pravomoci majitel ve většině případů nedeleguje a o zmocňování zde již nelze hovořit vůbec. Pokud je majitel s podnikem příliš spjatý, 27 let se nevěnoval ničemu jinému, neměl opravdového koníčka, neplnil si své dětské sny, může mít pocit, že podnik je to jediné, co mu v životě zbývá a čemu má smysl se věnovat. Neuvědomuje si, že podnik bez důkladného předání neobstojí − většina firem nepřežije předání nebo skončí v druhé generaci vedení.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se