Obliba nakupování přes internet nadále stoupá. Lidé si zvykají pořizovat v e-shopech i zboží, pro které dříve chodili do kamenných prodejen − například potraviny. A přes internetové obchody utrácejí stále více peněz. Za prvních šest měsíců letošního roku v nich nechali podle nejnovějších čísel srovnávače cen Heureka téměř 50 miliard korun, což je ve srovnání prvních pololetí rekord.

Letos tak podle všeho poprvé padne hranice 100 miliard korun, k níž loni chyběly pouhé dvě miliardy. Tržby ve druhé polovině roku jsou vždy vyšší než v první, protože lidé utrácejí za vánoční dárky. "Podle našich předpokladů by to mělo být dokonce přes 110 mi­liard," odhaduje Jan Vetyška, šéf Asociace pro elektronickou komerci, která sdružuje více než čtyři stovky největších tuzemských e-shopů.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru