O podnikání takzvaně na klíč, formou franšízingu je stále větší zájem. "Obrací se na mě řada manažerů ve věku kolem čtyřiceti padesáti let. Mají peníze, zkušenosti z řízení firem a vědí, že rychle a úspěšně vybudovat nějaký svůj byznysový záměr od nuly by bylo téměř nemožné. Více než dřív se hlásí o to, že by chtěli zkusit být franšízanty či masterfranšízanty," říká Aleš Tulpa, někdejší šéf českého OBI a dnes konzultant v oboru franšízingu. "Spolu s tím se zvyšuje i nabídka franšízových konceptů, jak českých, tak zahraničních, které chtějí vstoupit na tuzemský trh," dodává.

Statistiky mu dávají za pravdu. Zatímco v roce 2000 působilo v Česku podle různých odhadů kolem 50 franšízových konceptů, v roce 2010 už jich tu byl dvojnásobek a nyní se počet firem, které svou expanzi staví na modelu franšíz, blíží už číslu 300. Počet provozoven se pak podle odhadů blíží pěti tisícům, přičemž jeden franšízant v průměru obsluhuje dvě až tři obchodní místa.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru