Když na konci roku nastupoval na ministerstvo dopravy, tvrdil, že problém s mýtem na českých silnicích prostě vyřeší. Po třech měsících ale ministr dopravy Dan Ťok musí přiznat, že se spletl. Místo soutěže, kdo bude od roku 2017 vybírat mýtné, přinese tento týden do vlády úplně jiné řešení: aby mýtný systém dál provozovalo konsorcium Kapsch. O dva roky déle a bez tendru. To může zvýšit napětí ve vládní koalici.

Současná smlouva je na deset let, ale vypsat soutěž na další roky je časově náročné − například Rakousko si na to dává pět let. Předchozí české vlády však nedokázaly problém několik let vyřešit: Ťok je tak už sedmým šéfem dopravy, který se touto otázkou zabývá.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.