Radnice Prahy 4 požádala stát o dotaci na zastřešení Spořilovské ulice. Jde o čtyři miliardy korun, které by podle radnice mělo dostat hlavní město. Sdělil to mluvčí městské části Jiří Bigas. Spořilovskou využívají kamiony jako náhradu za chybějící Pražský okruh mezi D1 a hradeckou dálnicí. Okruh staví stát a nyní o jeho podobě jedná i s vedením Prahy. Kdy ale okruh vznikne, zatím není jasné. Místní obyvatelé si už několik let stěžují na hluk a smog. Zastřešení by jim mělo pomoci.

Praha si za kamiony může sama, když brzdila výstavbu okruhu. Jejich zákaz by měl fatální důsledky pro ekonomiku, říká Ťok

"Pro realizaci těchto opatření vás zdvořile žádáme o dotaci ve výši čtyř miliard korun hlavnímu městu Praze, které má výstavbu zastřešení Spořilovské spojky v kompetenci," napsal starosta Petr Štěpánek (SZ/Trojkoalice) premiérovi Bohuslavu Sobotkovi (ČSSD).

Takzvané těžké zakrytí Spořilovské by se týkalo úseku dlouhého 1100 metrů. Nad zastřešenou tunelovou částí plánuje radnice nový park o výměře zhruba čtyř hektarů a nová sportoviště. Zakrytím se podle Prahy 4 zlepší hluková a emisní situace v okolí – dlouhodobě jsou tu překračovány limity, zejména hodnoty karcinogenního benzo(a)pyrenu a prachových částic.

Na zvýšený hluk a emise si obyvatelé Spořilova stěžují od zprovoznění Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 v roce 2010, kdy začal platit zákaz vjezdu kamionů na Jižní spojku mezi Smíchovem a Krčí. Kamiony tak z Pražského okruhu ve směru na Hradec Králové jezdí po D1 a následně po Spořilovské, ze které se vrací na Jižní spojku. Situaci by měla zlepšit dostavba Pražského okruhu mezi D1 a hradeckou dálnicí.