Výrobce známých českých hodinek Prim má takovou nouzi o hodináře, že je musí vychovávat vlastními silami z absolventů jiných oborů. "Úřad práce nám poslal 20 uchazečů. Zbyli dva, kteří po roce školení u zkušených hodinářů zvládli montáž hodinkového strojku. Taková výchova je ale velmi časově i finančně náročná," popisuje dnes už obvyklý problém Martin Pabiška, generální ředitel ELTON hodinářská, která "primky" vyrábí.

Poptávka po řemeslnících roste v Česku i v zahraničí, ale počty odborných absolventů dlouhodobě klesají. Třeba kameníků vystudovalo v Česku před deseti lety 11, loni to bylo dokonce pouze pět. Firmy zaměřené na tradiční řemesla lákají studenty už na školách, ani to ale nestačí. Podle znalců z oblasti pracovního trhu je možné, že časem řemeslné firmy zaniknou, protože lidí s odborným vzděláním rok od roku ubývá.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru