Francouzská automobilka Renault Group, druhá největší v Evropě hned za Volkswagenem, zvyšuje letos prodej zhruba čtyřikrát rychleji, než roste celosvětový trh s novými vozy. Vede si tak mnohem lépe než ostatní výrobci masových modelů. Během prvního pololetí jí odbyt meziročně stoupl o 10,4 procenta na 1,88 milionu vozů.

"Letos dosáhneme historického rekordu. Naše strategie spočívající v rozsáhlé obměně modelů a globální expanzi přináší výsledky," cituje agentura Reuters Carlose Ghosna, šéfa Renaultu. Tomu se osvědčuje spolupráce s japonským Nissanem, s nímž uzavřel obchodní alianci v roce 1999. A ta na rozdíl od jiných spojení v automobilovém byznysu, která se nepovedla (například Volkswagenu se Suzuki), funguje velice dobře.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru