Největší belgická bankovní skupina KBC vidí v Československé obchodní bance jeden z pilířů svého byznysu. Jen v prvním čtvrtletí letos ČSOB přispěla do čistého zisku skupiny téměř třetinou. Minulý měsíc navíc přijel do Prahy výkonný ředitel KBC, Belgičan Johan Thijs, aby za banku podepsal klíčový kontrakt − ČSOB se v následujících deseti letech stane jediným finančním partnerem České pošty. Nově bude banka moci využít síť poštovních poboček i k výhradnímu prodeji pojištění. KBC svoji konkurenční výhodu na modelu takzvaného "bankopojištění" − sjednocení bankovních a pojišťovacích služeb – staví. A potenciál Česka pro rozvoj tohoto konceptu zdůrazňuje Thijs i v exkluzivním rozhovoru pro HN. "Česká republika je jedním z našich klíčových trhů, takže jakmile se zde objeví příležitost koupit nějaký pojišťovací byznys, měli bychom zájem."

HN: KBC před několika týdny představila svoji strategii pro celou skupinu. Jak chcete reagovat na změny, které v bankovnictví probíhají? A jak do toho zapadá ČSOB?

Vždycky říkám, že vlastně financujeme sny svých zákazníků. Ale také − a to je velkou výhodou skupiny KBC − tyto sny chráníme. Když si lidé chtějí postavit dům, můžeme jim poskytnout peníze. Když je postavený, umíme jim pojistit úvěr i ten dům. Naší výhodou je, že toto vše nabízíme zákazníkovi pod jednou střechou.