Proč posloucháte tu hudbu, kterou právě posloucháte? A proč máte na nočním stolku zrovna tu knížku, a ne jinou? A vůbec: proč se vám něco líbí a něco ne?

Zdánlivě nezodpověditelné otázky, každý má přece svůj vkus. Ovšem jen do té doby, než si přečtete americký bestseller Hit Makers od Dereka Thompsona − což je mimochodem ideální knížka na letní dovolenou, tedy pokud čtete anglicky. Podtitul knížky, o které se teď všude na Západě mluví, říká vlastně vše: "Věda o popularitě ve věku roztržitosti" − přestože žijeme v éře již zcela rozptýlené pozornosti, stále platí stará dobrá pravidla, jak se něco může stát populárním a obdivovaným. Thompson z časopisu The Atlantic vám je ochotně sdělí. Byť se vám možná nebudou vždy líbit a často jdou proti tomu, co jste až dosud předpokládali.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Vy jste si mysleli, že popularita vzniká jen tak? Tak to jste na omylu.
  • Derek Thompson vám vysvětlí, jak pracně vznikají ty nejslavnější hity, které se údajně šíří samy od sebe.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru