Zatímco před pěti roky přivezla společnosti Titbit do Česka tři palety pomela, loni jich bylo už čtyři sta. Podobně se jí každoročně zvyšují dovozy avokáda, kaki nebo granátových jablek. "Na popularitě také nabírá mladý kokos. Trend superpotravin nám pomáhá, lidé tropické ovoce kupují stále víc," říká Vojtěch Havránek, zakladatel firmy Titbit. Přesto ale tvrdí, že čeští obchodníci nabídku tropického ovoce v posledních letech omezují.

Společnost do tuzemska dováží tropické ovoce, zaměřuje se i na nabídku čerstvé zeleniny, koření a bylinek. Havránek firmu zakládal v roce 2001. Mezi hlavní klienty patří obchodní řetězce jako Tesco, Billa nebo Globus. Zásobuje také restaurace a hotely či internetové obchody. Konkurenty Titbitu jsou mimo jiné společnosti jako Hortim, Efes či Gastrofresh. 

Přestože Titbit v roce 2016 utržil rekordních 726 milionů korun, nebyl to pro podnik úspěšný rok. "Rostli jsme až příliš živelně a nebyli jsme tak úspěšní v EBITDA. Minulý rok jsme narazili a měli ztráty," přiznává Havránek. Titbit proto prodal jednu svou divizi - výrobu salátů. Kupcem je společnost Ugo trade. Část firmy, která denně vyprodukuje až několik tisíc čerstvých salátů denně, tak nyní spadá pod nápojářskou Kofolu, jež vlastní Ugo.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se