Prodej aut na elektrický pohon se v Číně do roku 2020 přibližně zdesetinásobí na pět milionů. Země si tak podle strohé direktivy komunistického vedení ještě více upevní své silné postavení na globálním trhu elektromobility. Zhruba z poloviny loni patřil právě Číně, kde se prodalo asi třikrát více elektromobilů než v USA, druhém největším odbytišti světa.

Aby dodal Peking svému záměru patřičnou váhu, přišel s kvótami. Už příští rok by měly čisté elektromobily či plug-in hybridy (s možností dobíjení ze zásuvky) na čínském trhu tvořit alespoň osm procent celkového prodeje nových vozů. V roce 2020 to má být už 12 procent. Pro západní společnosti, jejichž společné podniky v Číně chrlí miliony aut ročně, je to obrovský "elektrošok".

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru