Prodej aut na elektrický pohon se v Číně do roku 2020 přibližně zdesetinásobí na pět milionů. Země si tak podle strohé direktivy komunistického vedení ještě více upevní své silné postavení na globálním trhu elektromobility. Zhruba z poloviny loni patřil právě Číně, kde se prodalo asi třikrát více elektromobilů než v USA, druhém největším odbytišti světa.

Aby dodal Peking svému záměru patřičnou váhu, přišel s kvótami. Už příští rok by měly čisté elektromobily či plug-in hybridy (s možností dobíjení ze zásuvky) na čínském trhu tvořit alespoň osm procent celkového prodeje nových vozů. V roce 2020 to má být už 12 procent. Pro západní společnosti, jejichž společné podniky v Číně chrlí miliony aut ročně, je to obrovský "elektrošok".

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V Číně se loni prodalo přes půl milionu elektrických aut. Asi třikrát tolik než v USA.
  • Vláda v Pekingu si předsevzala, že elektromobilitu urychlí zavedením kvót závazných i pro zahraniční výrobce.
  • To vyvolalo velké pozdvižení hlavně v Německu, jehož automobilky nejsou schopny rychle zvýšit výrobu elektromobilů.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.