Kdy budeme moci sednout do auta, stisknout tlačítko a nechat se dovézt do cíle? Podle vývojářů by to mohlo být už v roce 2025. Tvrdí to například německý technologický gigant Continental, který pro automobilky kromě pneumatik vyrábí i díly a elektroniku. HN navštívily jeho vývojové centrum v Hannoveru, kde si mohly vyzkoušet technologie, které se objeví v nových autech v blízké i vzdálenější budoucnosti.
Moderní automobily zatím ještě nemohou nabízet zcela autonomní řízení. Nebrání jim v tom ani tak dostupné technologie, jako spíš legislativa. Některé funkce jsou už ale k dispozici, například parkování na dálkové ovládání. S ním jako první přišlo BMW, když pro svůj top model řady 7 nabídlo speciální klíček s dotykovou obrazovkou. Pokud řidič potřebuje zaparkovat do úzkého prostoru, vystoupí z vozu a posledních několik metrů může auto navigovat přes klíček. Vůz přitom dokáže zastavit před překážkou, aby se nepoškodil. Podobnou technologii o pár měsíců později nabídl i Mercedes u svého manažerského modelu třídy E. Tentokrát se ale vůz ovládá přes chytrý mobilní telefon a kromě jízdy rovně zvládá i příčné parkování, při kterém je potřeba zatáčet.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru