Zhruba před pěti lety byla v Česku méně než tisícovka franšíz. Tedy firem, které kopírují již vymyšlený koncept podnikání a šíří jméno značky za licenční poplatek a za podpory mateřské firmy. Letos je jich už více než 7500 a každý den se otevírají další.
Co je však podle Jiřího Krajči, který u nás vede Školu franchisingu, ještě zajímavější, je fakt, že podnikatelské značky, které vznikly u nás a dál se rozvíjejí, převyšují ty, které si Češi přebírají z ciziny. Takže zatímco v 90. letech byly dominantní koncepty značek převzatých z ciziny, jako je třeba vůbec první franšíza u nás McDonald's, nyní převažují ty, které vymysleli čeští podnikatelé. Mnohé české značky se pak úspěšně šíří i do zahraničí.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru