Věřte značce, pod kterou chcete svou firmu provozovat

Michal Jurča, provozní ředitel, BenuMichal Jurča, provozní ředitel, Benu

Pro vybudování úspěšného franšízového podniku je mimo standardní předpoklady, jako je lokace, kapitál nebo dobrý personál, velmi důležité věřit značce, pod kterou chci podnik provozovat. Občas se setkáváme s tím, že franšízant chce implementovat jen část modelu nebo se pokouší zavedené a vyzkoušené standardy různě měnit či obcházet. Proto je nutné se před vstupem do jakékoliv franšízy pevně rozhodnout, zda je tato cesta pro mě ta nejlepší, a vědět, že budování značky a marketingu je v kompetenci franšízora. Mou úlohou tedy bude implementace kompletní strategie do mé provozovny a poskytnutí maximálního servisu zákazníkům. Dále pokud již provozuji svůj podnik a zvažuji vstup do franšízy, měl bych "do toho jít", když je podnik na vrcholu. Nikoliv když mu hrozí existenční problémy − například kvůli nové konkurenci.

Uvědomte si skutečnou motivaci

Jiří Rybár, řídící partner pro Česko, Expense Reduction AnalystsJiří Rybár, řídící partner pro Česko, Expense Reduction Analysts

Máte skvělý produkt, který si trh žádá. Franšízor poskytuje co nejlepší podporu. Sama franšíza je velmi promyšlený obchodní model, jenž je v principu postaven na vysoké osobní motivaci franšízantů. Na jedné straně přináší uspokojení splněním snů o vlastním byznysu, na druhé je vystavuje "zdravému" stresu kvůli nemalé finanční investici. Metoda cukru a biče má výrazný seberegulační efekt. Čekáte, že každý franšízant bude pracovat na sto a více procent. Proč to tak ale někdy není? Často je nákup franšízy řešením frustrace z práce. Korporace dokážou člověka vysát − každoročně navyšované cíle, nedostatečně ohodnocené úsilí, s rodinou se sotva vidíte. Pro člověka plného energie s manažerskými zkušenostmi může být podnikání cestou, jak najít přijatelný poměr mezi prací a soukromým životem. Peníze pak mohou být druhořadé. Podle mě je vybudování úspěšné franšízy závislé na pochopení skutečné motivace a následné práci s ní. Vše je o lidech!

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.