Potkáváme se na pražském hlavním nádraží. Přesněji řečeno na třetím nástupišti, odkud ve 13.37 odjíždí SuperCity Pendolino směr Ostrava, kterým šéf Českých drah míří na mezinárodní železniční veletrh Czech Rail­days. A protože já palubu opouštím už v Pardubicích, na oběd máme přesně 52 minut.

Ihned po usednutí na předem rezervované místo přichází pohledná stevardka, aby nám se širokým úsměvem a lehce moravským přízvukem předložila vlakové menu. A mě napadá, že už ho musí znát Pavel Krtek nazpaměť. "Jídelníček se jednou za čtvrt roku obměňuje, nicméně zákaznicky nejoblíbenější jídla jsou pořád stejná. Často mě ale překvapí nový vzhled a formát. Společnost JLV (dříve Jídelní a lůžkové vozy; pozn. red.), která poskytuje gastronomické služby na cestách, má zřejmě kreativní marketing," komentuje.

Podle jeho slov prý v rychlovlacích letí hlavně snídaně − spoje jsou dálkové a cestující zpravidla na dlouhé cesty vyjíždějí v ranních hodinách. "Pendolino má spíš takový bistrovůz, který funguje na principu předpřipravených porcí." A zatímco já volím netradiční telecí kýtu na pepři s čočkovou přílohou, Pavel Krtek se rozhoduje pro stálici v podobě řízku s bramborovým salátem, kterou podpoří ještě třetinkou čepované Plzně a se slovy, že kofeinu už bylo dost, odmítá šálek kávy.

ČD Restaurant

◼ O občerstvení na palubě vlaků Českých drah se stará společnost JLV. Ráno a dopoledne cestujícím servíruje teplé, studené, klasické i fit snídaně, po zbytek dne mimo jiné typická česká jídla jako gulášovou polévku, svíčkovou na smetaně či řízek.

◼ Vybrat si ale můžete také ze sezonní nabídky, v níž se objevuje například jehněčí plec, sýrové špecle nebo kuřecí roláda.

◼ Když pominete monotónní zvuk jízdy a sem tam nějakou tu výhybku, skvěle si pochutnáte. Stejně jako Pavel Krtek.

"Tohle jídlo je hrozně nezdravé, ale vždycky dobré," prohodí pan ředitel a nezapomíná zdůraznit, že podobnému stylu stravování se v běžném životě úspěšně vyhýbá. Potrpí si hlavně na bifteky, kuřecí maso na všechny způsoby, sushi a rád ochutná i žabí stehýnka či šneky. "Česká klasika je na mě moc těžká. Jednou za čas jí ale neodolám."

V článku se dále dozvíte

  • Železnice má u nás hlubokou tradici ještě z dob Rakouska-Uherska.
  • "Nejsme ale historický artefakt, jdeme s dobou," říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek.
  • Poobědvali jsme s ním ve vlaku.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.