Petr Kuchyňa
provozní šéf závodu, Kiekert CS

Aby používali selský rozum a zaváděli roboty a automatizaci tam, kde to má opravdu smysl a kde to něco přinese.

Martin Šitanc
vedoucí IT, Panasonic Automotive Systems Czech

Základem pro úspěšný start je přesná znalost, pochopení a detailní zmapování všech existujících procesů. To, co nefunguje na papíře, nemůže fungovat ani elektronicky.

Michal Štěrba
generální ředitel GZ Media

U výrobní firmy bych doporučoval vybrat si výrobní operaci či proces, které nejsou plně automatizovány, a pokusit se jej v rámci pilotního projektu zefektivnit. Je pravděpodobné, že s podobnými projekty firma nebude mít zkušenosti, vhodné tak je oslovit některou z mnoha firem, které se automatizací zabývají, a s jejich pomocí projekt realizovat. Rozhodně je nutné najít vhodného garanta z řad zaměstnanců, který by v rámci projektu automatizace a zefektivňování výroby získal potřebné zkušenosti a zároveň by měl potenciál realizovat další potřebné kroky.

Lubomír Slabý
finanční ředitel, Sapeli

Realizace je tak úspěšná, jak ji zvládnou lidé, kteří v tomto systému pracují. Při zavádění Průmyslu 4.0 narazíte u mnoha profesí na změnu pracovních postupů. Proto je zapotřebí na začátku realizace vysvětlovat celou koncepci zaměstnancům s tím, že s nimi nadále počítáte. Že ale ke změně postupů za splnění definovaného vyššího cíle dojde, je jasné.

Jiří Drbout
vedoucí plánování v oblasti výroby a logistiky, Škoda Auto

Průmyslová výroba bude v budoucnu dramaticky měnit vývoj a výrobu produktů, jejich prodej. Stále významnější roli hraje software, schopnost pracovat s informacemi a inovativními technologiemi, jež tvoří základ Průmyslu 4.0. Pokud chtějí české podniky obstát v globálním konkurenčním boji, musí na tyto změny reagovat − nejen o Průmyslu 4.0 a digitalizaci mluvit, ale také je realizovat. Hledat inspiraci doma a v zahraničí, nebát se inovovat a reálně transformovat své podnikání.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru