Miroslav Tyburec, ředitel zastoupení japonského výrobce tiskáren a multifunkcí Oki pro Česko a Slovensko, poukazuje dále na možnosti využití papírové komunikace v marketingu a elektronických dokumentů v administrativě.

Proč si myslíte, že v marketingu je stále prostor pro využití papírové komunikace?

Důležitou roli hraje zvyk na práci s papírovými dokumenty. Díky poměrně rychlému nástupu digitalizace vytváříme stále více dokumentů, které se dostávají k více příjemcům, a zároveň i více stránek tiskneme. Podle průzkumu společnosti Radicati trvale roste množství posílaných e-mailů, zatímco v roce 2015 to bylo 205 miliard zpráv denně, v roce 2019 to bude už 246 miliard. Ruku v ruce s tím se snižuje pozornost, kterou takovým informacím věnujeme, tím mám na mysli především marketingovou komunikaci. Tištěné dokumenty si přitom uchovávají výhodu v cca o třetinu větším zapamatování si informací. Téměř dvojnásobnou pozornost věnují lidé také tištěným letákům v porovnání s těmi elektronickými. V důležitých oblastech se prosazuje personalizace tištěných materiálů s využitím barev, což přispívá k vyšší efektivitě v porovnání s masovým e-mailingovým marketingem. Takováto tištěná komunikace navíc stojí méně než kdy v minulosti.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se