Kavárna není otevřená ještě ani pět minut, a fronta už se táhne od pultu skoro až ven. Většina lidí do pražského podniku Coffee room míří nejen za kávou, ale i za vyhlášeným avokádovým toastem. Zelený plod svítí i jako dekorace na stěně bistra. "Hlavní vlna zájmu o avokádo u nás začala teprve zhruba před půl rokem. Na menu máme stabilně sedm položek a jednoznačně vedou ty s avokádem," říká zakladatel a majitel kavárny Jiří Mahr. Prodej toastů s tropickým ovocem podle něj za posledních šest měsíců vzrostl o 40 procent.

Rychle stoupající zájem o toto ovoce potvrzují i tuzemští obchodníci. "V loňském roce jsme zaznamenali ve srovnání s rokem 2015 nárůst přibližně 50 procent," uvádí mluvčí Kauflandu Michael Šperl. Podobné je to u konkurenčního Albertu. "Poptávka po avokádu roste v posledních dvou letech mnohonásobně," konstatuje mluvčí řetězce Jiří Mareček.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.