Mnoho čínských firem si na svoji expanzi půjčilo v předchozích letech velké peníze, které nyní nedokáže splácet. Místo peněz tak firmy chtějí platit v naturá­liích, tedy vlastními výrobky. Patří mezi ně obrovská mlékárna China Huishan Dairy Holding, kterou ve své rodné provincii Liao-ning na severovýchodě země založil miliardář Jang Kchaj. Podnik, jemuž došla hotovost, nyní věřitelům nabízí sušené mléko.

Huishan Dairy se dostala do středu pozornosti čínských úřadů už 24. března, kdy oznámila, že není schopna splácet bankám úroky. Kurz akcií na hongkongské burze se onen den hned na začátku obchodování v důsledku panického výprodeje propadl o 85 procent. Čínská média začala současně spekulovat o tom, že podnik do tíživé situace dostalo jeho vedení svými finančními machinacemi, ne-li přímo zpronevěrou peněz.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru