Na schůzku přišel o půl hodiny později, trochu zpocený. Proti němu se posadilo několik japonských manažerů. Neubránil se zvláštnímu dojmu: "Vždyť ještě před pár lety to byli naši úhlavní nepřátelé!" Pak se na ně podíval ještě jednou, většinou to byli mladší muži, draví, s chutí dělat byznys. "Pro ně je to už uzavřené téma," řekl si. Měl v úmyslu udělat dojem a působit seriózně, uctivě, netlačit moc na pilu. "Gentlemani, dovolte, abych…," chtěl se čtyřiadvacetiletý Phil Knight představit předákům firmy Onitsuka.

Ani to nestihl dopovědět. "Pane Knighte, jak se jmenuje vaše firma?" zeptal se ho ředitel obuvnické společnosti, která vznikla nedlouho po druhé světové válce. Otázka ambiciózního mladíka zaskočila. O okamžiku, kdy bude přesvědčovat japonské byznysmeny, přemýšlel dlouho, snil o něm. Ale to bylo tak všechno − žádnou firmu neměl ani nikoho nereprezentoval. Byla to jeho vlastní bláznivá myšlenka: dovážet do USA japonské kecky a s nimi porazit u sportovců dominantní Adidas.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru