Emise oxidů dusíku se dostaly do většího povědomí především v důsledku skandálu společnosti Volkswagen, pro nějž se vžilo označení Dieselgate. Jenže jak ukázala řada nezávislých laboratorních měření, automobily splňující podle metodiky NEDC (měřicí cyklus) normu Euro 6, vypouštějí podle nové metodiky WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures), resp. ověření v reálném provozu podle normy RDE (Real Drive Emission), mnohonásobně více zdraví škodlivých oxidů dusíku. Asi nejznámější jsou výsledky německého úřadu pro motorová vozidla (KBA), který změřil 30 nových osobních automobilů s naftovými motory Euro 6, jejichž průměrné emise NOx překročily až osmkrát povolenou "laboratorní" hodnotu 80 mg/km.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se