Konkurence bude ještě více dotírat na České dráhy. V prosinci mají soukromníci vyjet na dvě nové tratě: do Krakova a Vídně. Pro České dráhy jsou právě mezinárodní tratě s rostoucí konkurencí na domácím trhu důležitým zdrojem příjmů. Stále více platí cestující na mezinárodním jízdném a navíc peníze přidává i stát ve své podpoře.

Leo Express se snaží převzít krachujícího dopravce Locomore. Firma by tak lehce získala povolení jezdit v Německu

Českým drahám (ČD) jde o hodně. V mezinárodní dopravě loni utržily téměř 2,7 miliardy korun, stovky milionů korun (přesnou částku se nepodařilo zjistit) pak na tyto vlaky přidává jako úhradu prokazatelné ztráty ministerstvo dopravy, které vlakové spojení se zahraničím podporuje. Nyní by ČD mohly na lukrativních tratích přijít o cestující i o státní podporu, jež by v případě několika dopravců na stejné trase měla teoreticky skončit. Zásadní je to kvůli dluhopisům, které ČD vydávají a jejichž úroková míra se odvíjí od výsledků státní firmy.

V článku se dále dozvíte

  • Nástup konkurence vede k poklesu cen i konci státní podpory. Dráhy si s tím musí poradit.
  • Leo Express chce expandovat v Polsku, RegioJet v Rakousku. Českým drahám chtějí přetáhnout část mezinárodních cestujících.
  • Stát s podporou vlaků do Vídně počítá do roku 2019. Dráhy z těchto peněz splácí nové soupravy.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.