Pětice badatelů ve středu převezme prestižní cenu Neuron určenou pro mladé vědce. Mezi špičku je vynesla usilovná práce, zažili však i chvíle, které by člověk při vědecké práci asi nečekal. Například antropolog Martin Soukup se zapotil, když musel smlouvat o předem dohodnuté částce se zdrogovaným horalem vyzbrojeným mačetou. Fyzik Lukáš Palatinus by zase neobjevil nejdelší solnou jeskyni na světě, kdyby se s kolegy bez vybavení nevydal do jejích útrob, přestože nevěděli, co je tam čeká.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

• Pětice českých vědců do čtyřiceti let převezme cenu Neuron.
  • Za své objevy v oborech fyzika, matematika, biologie, společenské vědy a nově také computer science získají 250 tisíc korun.
  • Jeden z oceněných, Lukáš Palatinus, pronikl na titulní stranu prestižního vědeckého časopisu Science.