Padají hrozby arbitráží, miliardy létají vzduchem, poslanci poslušně předkládají pozměňovací zákony připravené odvětvovými asociacemi. V souboji o novou podobu TV vysílání a přísnější regulaci mobilních operátorů už velcí hráči a jejich lobbisté zkusili skoro vše. Vrcholem kampaně se stal bizarní inzerát v celostátním deníku, který zobrazil premiéra Sobotku, jak buldozerem hrne zlaťáky ze státní kasy k soukromým firmám. Česká asociace satelitních operátorů, která inzerát platila, karikaturu doplnila sadou argumentů, jež už byly několikrát vyvráceny. Takový tlak se nakonec může obrátit proti nim.

Proč se zrovna novela zákona o elektronické komunikaci, kterou mají poslanci definitivně schválit dnes, stala tak horkým bojištěm? Ve hře jsou hned dva trhy. Nejviditelnější je přetahovaná o televizní diváky, snaha přerozdělit si je, co nejvíc z nich odlákat z bezplatného příjmu k takovému, za nějž se (nad rámec koncesionářského poplatku, jemuž se nevyhne nikdo, kdo se dívá na televizi) pravidelně platí. Druhým, nyní poněkud skrytějším motivem je možnost co nejdéle udržet současnou enormní ziskovost mobilních operátorů. Oběma zájmům by nahrálo, kdyby novela spadla pod stůl.