Jediná z velkých amerických automobilek, která během velké recese neprošla bankrotem, nezažívá právě úspěšné období. Fordu klesá zisk a jeho akcie jsou v době, kdy konkurenti rostou, tak nízko, že akcionáři mají spoustu důvodů k nespokojenosti. Jejich kritika na valné hromadě už nešla přeslechnout a propuštění "pouhých" 1400 zaměstnanců je neuklidnilo, takže se nakonec střídalo v ředitelském křesle. Dosavadního šéfa Marka Fielda, který kormidlo držel jen tři roky, vystřídá James Hackett, dosud zodpovědný za vývoj autonomních aut. Hackett je přitom u Fordu pouhý rok a ani předtím nepracoval pro automobilku − byl šéfem výrobce kancelářského nábytku. I to ukazuje, jak usilovně hledají tradiční automobilky novou cestu. Současností Fordu jsou monstrózní pick-upy jako F-250 (na snímku) se čtyřlitrovými a většími šestiválci, budoucnost ale bude hodně odlišná.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?