Prodej finančních produktů bude v příštích letech tvořit čím dál menší část podnikání bank. Sílící konkurence donutí tradiční finanční domy zaměřit se mnohem více na poskytování služeb a poradenství zákazníkům. Letošní studie společnosti IBM ukazuje, že se do roku 2025 velká část stávajícího bankovnictví promění v duchu "no touch" − zautomatizuje se a bude vyžadovat jen minimum zásahů zvenku. "Aby si banky vůbec dokázaly udržet zisk, budou muset svěřit strojům činnosti, které přinášejí jen nízkou přidanou hodnotu. Pak se jim uvolní lidské i finanční zdroje na to, aby mohly klientům nabízet lepší služby a komplexní poradenství," říká Ondřej Králík, Associate Partner pro finanční instituce v technologické společnosti IBM.

Jako jeden z příkladů uvedl zavádění takzvaných chatbotů − "píšících" robotů, kteří dokážou sami vyřizovat základní požadavky klienta. Kromě komunikace se zákazníkem se chatboti dokážou stejně dobře uplatnit i uvnitř banky. Například odpovídají na jednoduché dotazy v oblasti HR, kde program dokáže zaměstnancům poradit s dotazy typu "Kolik mi ještě zbývá dovolené?" nebo "Na kolik dní volna mám nárok, když se budu ženit?" Podobně dokážou "povídací roboti" ušetřit čas i v případě firemní IT podpory.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?