Stavět nové regionální tratě už v Česku dávno vyšlo z módy. Řadu lokálních železnic stát za poslední desetiletí zrušil nebo předal soukromníkům. Ambiciózní plán na propojení Liberce a Děčína přes Rumburk je výjimečný svým dosahem i atraktivní lokalitou. Šanci má i proto slušnou.

Na papíře sice vypadá jako zbrusu nová trať, z drtivé většiny by však vedla po už položených kolejích. Stačilo by propojit Rumburk a Varnsdorf přes německé město Seifhennersdorf, a nové železniční spojení by bylo na světě. K uskutečnění záměru, který prosazuje Ústecký kraj, tak chybí málo. Postavit 4,5 kilometru nových kolejí. Vznikla by i pro turisty přitažlivá trasa vedoucí střídavě přes české i německé části Českosaského Švýcarska. Plán už navíc získal podporu Správce železniční dopravní cesty (SŽDC) i německé strany.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?