Loni na jaře jsem si v jedné karlovarské kavárně objednal šálek flat white kávy a vypil ho na sedačce uvnitř. O několik měsíců později jsem se během filmového festivalu stavil v kavárně znovu. Vystál jsem frontu a ve chvíli, kdy jsem začal otevírat ústa, abych si u baristy objednal, předešel mě a řekl: Flat white, tady. Zůstal jsem stát v upřímném úžasu. Od té doby pěju na zmiňovanou kavárnu samou chválu. Sloní paměť baristy dokázala pro vlastní značku udělat mnohem víc, než by to dokázaly tisíce korun utracené z marketingového rozpočtu. Příběh ilustruje fakt, že malá firma dokáže zajímavé věci i bez masivní marketingové podpory. I ve chvíli, kdy nějaké peníze na propagaci jsou, se ale podniky dopouští chyb, které veškeré snahy dát o sobě vědět zhatí. Proto pro vás do květnového čísla magazínu Podnikání vybrala kolegyně Lenka Petrášová pět zásadních marketingových chyb, jež mohou zabít dobrý úmysl.

Nenechte si ujít také rozhovor s majitelem společnosti Unipar Miroslavem Šuplerem. Jeho firma vyváží svíčky do celého světa, původně chtěl přitom podnikatel vyrábět brikety. I jemu pomohl netradiční marketing − během jedné zakázky vytvořila firma na ploše večerního bazénu americkou vlajku ze zapálených plovoucích svíček. Zákazník byl nadšený a byznys se obrovsky rozjel.

Zbývá vám ještě 20 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se