Doby, kdy Češi využívali cestování letadlem i k levnému nákupu parfémů v bezcelní zóně na letišti, jsou dávno ty tam. Stejně samozřejmě jako oblečení, potraviny nebo hračky kupují kosmetiku na internetu. Jen u největšího hráče na českém trhu v tomto segmentu, firmy Notino, loni zákazníci utratili téměř šest miliard korun. Ačkoliv už společnost − ještě minulý rok známá pod jménem Parfums.cz − působí celkem na 14 trzích, má stále větší chuť k rozšiřování. Ještě letos se rozroste do dalších pěti zemí a zároveň hodlá otevřít kamenné pobočky.

Notino je příkladem velkého českého e-shopu s úspěšnou zahraniční expanzí. Tuzemským on-line prodejcům přestává zdejší trh stačit a chtějí získat nové zákazníky a jejich peníze v cizině. Například největší český internetový obchod Alza letos otevře po Maďarsku a Slovensku další kamennou pobočku v Rakousku a kvůli expanzi rozšiřuje sklady. Jeho největší domácí konkurent Mall Group, kterého řídí investiční skupina Rockaway Jakuba Havrlanta, zase masivně investuje do rozvoje v zemích bývalé Jugoslávie. O rozšíření uvažuje i e-shop s oblečením Zoot, který by se rád přes akvizice dostal do Polska nebo Maďarska.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru