GDPR, zkratka anglického General Data Protection Regulation, nebo chcete-li hezky Česky Obecné nařízení o ochraně osobních údajů se v poslední době rychle šíří hlavně médii a nabídkami firem, které by v tomto segmentu trhu rády uspěly s nabídkou svých souvisejících řešení a služeb. Nešíří se však dostatečně rychle v okruzích těch, kterých se nové nařízení týká nejvíce. Tedy mezi firmami, pro které bude zavedení směrnice představovat do značné míry zásadní změny přístupu k datům, proměny ve firemní kultuře, podstatný nárůst odpovědnosti za zpravovaná data a rizika velmi vysokých postihů v případě, že litera nařízení nebude dostatečně naplněna a data dostatečně ochráněna nebo pružně upravena pode požadavků těch, jejichž data firma či organizace spravuje.

Pokud se odpovědných lidí ve firmách zeptáte, jak jsou na GDPR připraveni, jen málokdo odpoví ve smyslu "pracujeme na tom, budeme připraveni včas". Většina dotázaných, tedy alespoň v rámci České republiky, se naopak rozdělí na dva poměrně početné tábory: na ty, co existence nějakého GDPR zatím úspěšně míjí, a ty, co o směrnici už slyšeli a možná ji i četli, nicméně ji považují za chiméru vzdáleného Bruselu, se kterou se buď nemusejí zabývat vůbec, anebo, že se jí stačí zabývat až 24. 5. 2018, tedy těsně před tím, než vstoupí v platnost. To je však obrovský omyl!

GDPR se prakticky týká každého z nás, protože každého jednotlivce chrání, a týká se i každé firmy či organizace, protože žádná z nich nemůže práci s osobními daty zcela vyloučit. Úspěšná implementace GDPR v rámci firem je navíc poměrně komplexní záležitostí, kterou nelze vyřešit obratem ruky nebo pouhou instalací zázračného softwaru. Pokud tedy nechcete být v předvečer dne D překvapeni, je třeba začít brát GDPR vážně už dnes.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se