Muži mají v Česku na podnikání výrazně větší vliv než ženy. Zároveň ovládají podstatně větší firmy. "Čím vyšší tržby společnost vykazuje, tím nižší je zastoupení ženských firem v rámci podnikatelské základny," říká Petra Štěpánová, analytička poradenské společnosti Bisnode, která udělala průzkum o genderovém zastoupení mužů a žen v podnikání.

V České republice je téměř 490 tisíc společností s ručením omezeným a akciových společností − 57 procent vlastní muži, 14 procent ženy a v případě 29 procent nemá právnická osoba či firma nadpolovičního vlastníka.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.