Od kariérního řádu, který má konečně udělat jasno v tom, co chce stát od učitelů, odborná veřejnost očekává, že k pedagogické profesi přitáhne co nejlepší lidi a nabídne jim kariéru, v níž se mohou vlastním úsilím zlepšovat. Že stanoví náročné atestační stupně, po jejichž absolvování se učitelce či učiteli zvedne plat. Že srozumitelně pojmenuje, co musí pedagog zvládat, aby mohl být "seniorní učitel", lektor, mentor, případně co musí mít za sebou, pokud bude chtít být ředitel nebo inspektor.
Jaká je nakonec realita? Vlivem lobbingu učitelských fakult a odborů je navržen systém, podle něhož po skončení vysoké školy nastoupí absolvent do dvouletého adaptačního období, na jehož konci ho čeká víceméně formální zkouška před komisí, kterou zřizuje škola.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden v komentářích HN
Máte zájem o informace v širších souvislostech?
Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru