Stará římská zásada praví: "Kupče, měj se na pozoru." Její platnost se po staletí opírá o informační asymetrii, která panuje mezi prodávajícím a kupujícím. Přece jen je to právě prodávající, který jako držitel aktiva má znalostní výhodu. To samé platí i pro akciový trh, jenž přesouvá vlastnictví z rukou zakladatelů do rukou akcionářů.

Řada z nich přitom před nákupem cenných papírů věnuje rozboru podnikání či úvahám o budoucnosti firmy pramálo času. Proč? Protože sousedova tráva je zelenější a představa jeho akciových zisků pořádně bolestivá. Prostě a jednoduše, když něco kvapně roste, máme nutkání se přidat. Už kvůli obavě z lítosti, že jsme zůstali opodál. Úspěšný investor však tímto způsobem neuvažuje. Ví, že jde z povahy věci o sázku na náhodu. Ano, někdo s ní zcela jistě uspěje. Avšak obdobně jako vítěz celonárodní soutěže v hodu mincí si kredit za svůj úspěch připsat nemůže.

Zbývá vám ještě 30 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se