Henry Ford, snad největší postava automobilové historie, z duše neměl rád burzu ani menší akcionáře. Peníze od investorů mu sice po dvou neúspěšných pokusech pomohly rozjet podnikání ve velkém a dojít až k realizaci snu o autech pro každého, ale samotný fakt, že na zisku firmy těžící z Fordova nesporného technického i organizačního génia se podílejí i druzí, mu nebyl po chuti. Po první světové válce, kdy legendární Ford Model T válcoval konkurenci a automobilka produkcí o řád překonávala dvojku na trhu, se investorů jednoduše zbavil.

Sáhl při tom k trikům, které byly vše, jen ne zcela čisté. Oficiálně problémy odstartoval rozpor s akcionáři v případě financování nové obří továrny. Aby se Henry Ford stal jediným majitelem Ford Motor Company, bylo třeba podílníky vystrašit. Nejprve proto předal šéfovské křeslo synovi, tehdy teprve šestadvacetiletému Edselovi. Vedle toho založil novou firmu Henry Ford & Son a podle dobových zdrojů do ní převedl nejlepší zaměstnance. Akcionáři pochopili, co může následovat, a své podíly otci a synu Fordovým prodali.