Apple, Google a Amazon se společně pokoušejí převzít část hi-tech výroby japonské Toshiby. Jde jim o to, získat produkci pamětí flash, klíčového prvku dnešní elektroniky. Neobejde se bez nich úložiště žádného mobilního telefonu či tabletu a jsou základem SSD "disků", které odsouvají na vedlejší kolej tradiční magnetické. Nabídka amerických technologických obrů ukazuje, jak se karta obrátila. V osmdesátých letech byla cenová válka v oboru paměťových čipů (tehdy šlo o paměť RAM) pro prezidenta Reagana dokonce důvodem k obchodním sankcím vůči Japonsku. Dnes Japonci řadu oborů vyklízejí vlastně dobrovolně, "jen" pod tlakem financí. Nejde jen o Toshibu, ani Sony není, co bývalo, předlužený Sharp už je v rukou dravé konkurence.

Související

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, producenta Jakuba Horáka a dalších.