V Plzni vybudovali firmu, která do Česka ve velkém vrátila výrobu lokomotiv i tramvají. Postupně se ze Škody Transportation stala továrna na miliardy, která měla našlápnuto dál výrazně růst. Místo zázraku ale v posledních letech dochází ke zmenšování tržeb i zisku. Firmě řada zakázek nevychází ideálně a dřívější politická podpora zeslábla. Pro Škodu je to ale nyní mimořádně citlivé − podle informací z trhu se dál jedná o jejím prodeji. Firmu vlastní devět fyzických osob, mimo jiné bývalý šéf podniku Tomáš Krsek či podnikatelé Marek Čmejla a Jiří Diviš.

Zájem o Škodu má největší světový výrobce vlaků − čínský CRRC, se kterým škodováci už spolupracují na výrobě tramvají v Číně. Na spadnutí je obchod za desítky miliard. Aktuální oslabení plzeňské firmy se může odrazit na prodejní ceně i na tom, zda obchod vůbec dopadne.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se