Už nějakých deset let jsou námořní dopravní cesty, neviditelná páteř globalizace, bezpečné. Ale vzpomínka na dobu, kdy se i posádky velkých dopravních lodí obávaly útoku pirátů, je stále živá. Přibývá signálů, že hrozba se může brzy vrátit. Tím dosud nejsilnějším byl únos tankeru Aris 13 u Afrického rohu. I když bezpečnostní síly Puntlandu, neuznaného státu v rámci Somálska, loď i rukojmí po několika dnech osvobodily, aféra tím neskončila. Včera se musel poroučet šéf protipirátských operací Puntlandu. Důvod? Otevřeně mluvil o tom, že ilegální rybolov nutí bývalé piráty vrátit se k nelegálnímu a často krvavému řemeslu.

Zahraniční rybářské lodě tak plundrováním moří zadělávají na novou krizi.

Související

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, producenta Jakuba Horáka a dalších.