Už nějakých deset let jsou námořní dopravní cesty, neviditelná páteř globalizace, bezpečné. Ale vzpomínka na dobu, kdy se i posádky velkých dopravních lodí obávaly útoku pirátů, je stále živá. Přibývá signálů, že hrozba se může brzy vrátit. Tím dosud nejsilnějším byl únos tankeru Aris 13 u Afrického rohu. I když bezpečnostní síly Puntlandu, neuznaného státu v rámci Somálska, loď i rukojmí po několika dnech osvobodily, aféra tím neskončila. Včera se musel poroučet šéf protipirátských operací Puntlandu. Důvod? Otevřeně mluvil o tom, že ilegální rybolov nutí bývalé piráty vrátit se k nelegálnímu a často krvavému řemeslu.

Zahraniční rybářské lodě tak plundrováním moří zadělávají na novou krizi.

Související
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru