Před třemi lety Oliver Dlouhý prohlásil, že chce vybudovat největšího on-line prodejce letenek na světě. Mohlo to znít trochu úsměvně, ale po oznámení loňských výsledků jeho společnosti Kiwi.com (dříve SkyPicker) už se to tak nereálné nezdá. Původně internetový start-up vyrostl za rok na čtyřnásobek, když utržil přes osm miliard korun. Jen pro srovnání, čeští konkurenti Asiana a Student Agency ve stejné době dohromady prodali letenky za asi šest miliard.
Dlouhého společnost navíc plánuje v rychlé expanzi pokračovat. "Pokud udržíme podobný růst na klíčových trzích v Severní Americe, Evropě a Asii, za letošní rok bychom mohli dosáhnout obratu okolo jedné miliardy eur," tvrdí zakladatel Dlouhý.
Jak levně létat
Kiwi.com těží z chytrého algoritmu, který umí pracovat s internetovými nabídkami různých, nejčastěji lowcostových aerolinek. Na dané trase obvykle najde nejlevnější kombinaci letů. Logicky se mu tak daří hlavně u zákazníků, kteří plánují cestu mezi městy, jež nespojuje žádná přímá linka a jimž je jedno, s jakou společností poletí.
Oproti největším konkurentům, jejichž portály fungují na podobném principu, navíc Kiwi umí spojovat i lety aerolinií, jež spolu nemají podepsanou partnerskou smlouvu. "Díky tomu jsme unikátní. Zákazník s námi ušetří na některých trasách až 80 procent ceny nabízené na jiných internetových stránkách," shrnul loni v květnu v americké televizi CNBC Oliver Dlouhý.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru