Před třemi lety Oliver Dlouhý prohlásil, že chce vybudovat největšího on-line prodejce letenek na světě. Mohlo to znít trochu úsměvně, ale po oznámení loňských výsledků jeho společnosti Kiwi.com (dříve SkyPicker) už se to tak nereálné nezdá. Původně internetový start-up vyrostl za rok na čtyřnásobek, když utržil přes osm miliard korun. Jen pro srovnání, čeští konkurenti Asiana a Student Agency ve stejné době dohromady prodali letenky za asi šest miliard.

Dlouhého společnost navíc plánuje v rychlé expanzi pokračovat. "Pokud udržíme podobný růst na klíčových trzích v Severní Americe, Evropě a Asii, za letošní rok bychom mohli dosáhnout obratu okolo jedné miliardy eur," tvrdí zakladatel Dlouhý.

Jak levně létat

Kiwi.com těží z chytrého algoritmu, který umí pracovat s internetovými nabídkami různých, nejčastěji lowcostových aerolinek. Na dané trase obvykle najde nejlevnější kombinaci letů. Logicky se mu tak daří hlavně u zákazníků, kteří plánují cestu mezi městy, jež nespojuje žádná přímá linka a jimž je jedno, s jakou společností poletí.

Oproti největším konkurentům, jejichž portály fungují na podobném principu, navíc Kiwi umí spojovat i lety aerolinií, jež spolu nemají podepsanou partnerskou smlouvu. "Díky tomu jsme unikátní. Zákazník s námi ušetří na některých trasách až 80 procent ceny nabízené na jiných internetových stránkách," shrnul loni v květnu v americké televizi CNBC Oliver Dlouhý.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru