Trojice společností z Blízkého východu − Emirates Airlines, Etihad Airways a Qatar Airways − během minulých let pořádně zamíchala leteckým dopravním byznysem. Levnými letenkami i kvalitním servisem na přepychově vybavených palubách odlákala zavedeným evropským aerolinkám miliony pasažérů.

Ale časy se mění. Nadbytek přepravních kapacit na globálním trhu, ale i tlak nízkonákladových dopravců pociťují také "dravé" blízkovýchodní aerolinky provozující největší flotilu obřích letounů na světě. Zhoršující se ekonomické ukazatele je přiměly šetřit. Začínají propouštět a odkládají nákup nových letounů k pramalé radosti Airbusu a Boeingu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se