Vysoké ceny mobilních dat v Česku stály koncem února křeslo ministra průmyslu Jana Mládka (ČSSD). Ten těsně před svým pádem uvedl, že za drahý mobilní internet může dlouhodobá nečinnost dvojice regulátorů. Český telekomunikační úřad tuto kritiku okamžitě odmítl. A ve stejném duchu se teď po dlouhém mlčení vyjádřil i antimonopolní úřad.

Jeho předseda Petr Rafaj si myslí, že za situaci, kdy všichni tři největší operátoři nabízejí nejběžnější tarif shodně za 749 korun měsíčně, může právě telekomunikační úřad.

V článku se dále dozvíte

  • Antimonopolní úřad se nechce přidat k tlaku premiéra Bohuslava Sobotky na mobilní operátory, který by měl vést ke zlevnění drahých cen mobilních služeb v Česku.
  • Podle svého šéfa Petra Rafaje úřad zatím nezaznamenal, že by hlavní mobilní trojka - T-Mobile, O2 a Vodafone - uzavřela kartel.
  • Z kauzy okolo drahých mobilních dat naopak antimonopolní úřad obviňuje své kolegy z Českého telekomunikačního úřadu.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru