Když Kanaďan Alfred Huger vstoupí do místnosti, poznáte, že to je rozený šéf. Má suverénní, hluboký hlas. Se sytě černým plnovousem a vyholenou hlavou ale připomíná spíš motorkářského bosse nebo majitele vyhlášeného hipsterského baru než vysoce postaveného manažera jedné z největších IT firem světa Cisco. "Je to makačka naučit se žít v takové korporaci. Ale na rozdíl od jiných kolegů jsem měl výhodu, že jsem už dřív prodal své společnosti velkým koncernům, takže jsem věděl, co mě čeká," vypráví v pražské centrále Cisca na Karlově náměstí.

Těmi kolegy, proti nimž měl výhodu, myslí zakladatele bezmála desítky start-upů a podniků z oblasti kybernetické bezpečnosti, jež Cisco v posledních čtyřech letech pohltilo, včetně českého týmu Cognitive Security. "On je opravdu matador. Má za sebou hodně úspěchů. Do práce určitě nechodí kvůli výplatnici, to by neměl zapotřebí," skládá svému šéfovi poklonu Martin Rehák, lídr vývojového centra Cisca v Praze a jeden ze zakladatelů společnosti Cognitive Security, která se stala součástí kolosu ze San José zkraje roku 2013.

Al, jak Hugera oslovují jeho spolupracovníci, žije v Calgary, odkud vyráží na konzultace se svými podřízenými po celém světě. Do Prahy zavítá zhruba každého čtvrt roku. V Ciscu, které zaměstnává přes 70 tisíc lidí a loni vydělalo akcionářům téměř 11 miliard dolarů při globálních tržbách 49 miliard, má pětačtyřicetiletý Huger post viceprezidenta s odpovědností za divizi detekce pokročilých hrozeb.

"Když se dnes bavíte s firmami, otázka už nezní, jestli je někdo napadne, ale kdy se tak stane. Vnímání hrozby kybernetického útoku se v posledních letech hodně posunulo, je to už běžné téma při rozhovorech nejvyšších vedení firem," popisuje změny v uvažování byznysmenů, které si vynutili čím dál aktivnější hackeři.

Tři prodeje

Samotný Huger pochopil, že v počítačové bezpečnosti je budoucnost, ještě o dost dřív. "Byl jsem vždy počítačový nadšenec, to mně zůstalo dodnes," vypráví muž, který se kromě jedniček a nul rád oddává ještě chytání ryb, konkrétně muškaření.

Svou první firmu založil před více než 20 lety − Secure Networks rozjel v květnu 1995 a o tři roky později ji od něj koupil průkopník na poli virtuální bezpečnosti McAfee (dnes je součástí Intelu). "Věnovali jsme se hledání chyb a slabých míst na firemních sítích, vlastně jsme je skenovali," popisuje Huger svůj první byznysový vstup do korporátního světa. McAfee byla špičková destinace, i přestože její zakladatel a jeden ze symbolů antivirové komunity John McAfee už v ní tehdy nepůsobil − a o mnoho let později proslul spíš jako playboy a člověk, po němž pásla policie v Belize a Guatemale kvůli obchodování s drogami. Jenže Hugera to táhlo pryč, ve strukturách firmy vydržel jen rok a už ho zase "svrběly ruce".

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru