Před americkými prezidentskými volbami bylo možné na Facebooku narazit na zprávy o tom, že demokratická kandidátka Hillary Clintonová má milostný poměr se svou poradkyní. Informace lživá, dostala se však k milionům uživatelů a mohla ovlivnit výsledek voleb.

Vedení této sociální sítě s 1,7 miliardy uživatelů proto slíbilo, že se na vyhledávání a označování takzvaných hoaxů zaměří. Koncem loňského roku na tom Facebook začal spolupracovat s americkými médii a tento týden oznámil podobný filtr lživých zpráv i ve Francii. Další země by měly následovat.

"Připravenost francouzských partnerů nám umožňuje začít tento projekt testovat tam. Předpokládáme, že brzy oznámíme pokusy i v dalších zemích," uvedla Gabriella Csehová, která má na starosti veřejnou politiku Facebooku ve střední a východní Evropě.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.