Geolog Kimmo Kemppainen ukáže na vyrovnanou řadu těžkých holínek. "Vyberte si svoji velikost, pak si oblečte vesty, helmy s nouzovým vysílačem a přiberte svítilny," říká zájemcům o prohlídku výstavby prvního hlubinného úložiště jaderného odpadu v Evropě. Za chvíli se parta řádně vystrojených návštěvníků nasouká do elektromobilu, který vzápětí zmizí za branami do podzemí.

Do hloubky téměř půl kilometru je doveze pětikilometrovou podzemní silnicí, která si v ničem nezadá s běžnou okreskou. V podzemním tunelu se dokážou vyhnout dvě auta, občas se u cesty najde také "odpočívadlo" s bagry a nákladními automobily. Reflektory vozu osvětlují nekonečný, pozvolna klesající tunel. Posléze se cesta o 90 stupňů stočí a pokračuje další kilometry dále do hlubin Země.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.