Dvě několikametrové vidličky zapíchnuté do ohromné hroudy sýru symbolicky vítají návštěvníky jednoho z největších potravinářských veletrhů v Evropě. Berlínský Grüne Woche je velkým stolem přeplněným jídlem. A i pro české potravináře, kteří uvažují o vstupu na německý trh, je jedinečným místem, kde mohou otestovat chutě tisíců návštěvníků.

"Němci nechtějí paštiky z vepřového nebo vnitřností, kupují zvěřinu nebo opeřence," vysvětluje účastník veletrhu Tomáš Babinec, který je jednatelem výrobce paštik Čongrády.

Vstupenkou na talíře Němců jsou i výrobky v biokvalitě nebo bez lepku. "Všichni obchodníci ze západní Evropy o tom mluví, vizitky si s námi vymění jen v případě, že to vyrábíme," uvádí Tomáš Richtr ze společnosti Ekofrukt Slaný. Ta vyrábí sušené ovoce nebo müsli tyčinky.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru