Stát se tvůrcem videí, která člověk vkládá na web YouTube, jenž celosvětově sleduje přes miliardu lidí, není nic složitého. Člověk k tomu potřebuje jen kameru a jednoduchý nápad. Ne každý se ale přes noc stane youtuberem, tedy tím, kdo na svých videokomentářích počítačových her či módních radách dokáže díky reklamě a zájmu desetitisíců fanoušků vydělat.

"Youtuberem je tak podle mě jen ten, kdo své nápady dále rozvíjí a investuje do své tvorby velké množství času a energie," říká Jakub Váňa alias House, který se komentováním her živí už přes dva roky.

HN: Jak se z vás stal profesionální youtuber?

Dostal jsem se k tomu zhruba před šesti lety. Bavil jsem se hraním počítačových her a přišlo mi líto, že mé hráčské výsledky nikdo jiný nevidí. Takže jsem své hraní začal natáčet pro kamarády. Má videa ale oslovovala čím dál více lidí a čísla sledovanosti postupně rostla tak, až mi to zhruba před dvěma lety umožnilo na autorských videích také vydělávat. Ze začátku jsem přitom myslel, že půjde o nějaké drobné částky. Pak jsem ale na svém účtu viděl docela slušné sumy a z dobrého kapesného se postupem času stala práce na plný úvazek.

Jakub Váňa (24)

Youtuber známý jako House založil svůj YouTube kanál před šesti lety. Zabývá se komentováním PC her, jeho videa odebírá přes 600 tisíc fanoušků. Vystudoval střední podnikatelskou školu. Spolupracuje i na reklamních kampaních, které mu zprostředkovává partnerská agentura Hive.

HN: Kdo vám za vaše videa na YouTube platí?

YouTube je službou firmy Google, takže mi peníze jednou měsíčně chodí právě od Googlu. Je to v podstatě tak, že si člověk na YouTube založí kanál a již po získání asi tisíce odběratelů mu Google nabídne možnost zpeněžení.

Ta spočívá ve vkládání reklam do vašich autorských videí. Ty můžete umístit před, doprostřed či za video, pak vyděláváte podle toho, kolik lidí vaše díla měsíčně zhlédne. Podstatné je i to, jak dlouho u vašich příspěvků vydrží. Vyplatí se proto vytvářet spíše delší videa.

Reklamy do mých videí vybírá Google sám podle toho, jaký obsah vytvářím. Takže se nedá asi čekat, abyste před mými výtvory viděli třeba reklamu na Viagru.

HN: Kolik se dá na takových videích vydělat?

Když má člověk méně než milion zhlédnutí za měsíc, jde o částky v řádu stokorun. Zhruba od dvou milionů zhlédnutí lze ale vydělat sumu odpovídající průměrnému platu.

Podstatné je přitom i to, kolik času u mých příspěvků uživatelé stráví. Vyplatí se proto vytvářet spíše delší videa. Mohou být tvůrci, kteří mají třeba větší počet zhlédnutí než já, pokud ale dělají třeba minutová videa, tak na reklamách vydělám více já, protože má produkce obyčejně dosahuje délky kolem 20 minut.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Youtuber Jakub Váňa alias House říká, že vytvářením videí na YouTube se lze živit na plný úvazek. Vydělat si lze i desítky tisíc měsíčně.
  • Vlastník YouTube, Google, jim platí za vkládání reklam do jejich videí. Takzvaní youtubeři, kteří měsíčně získají přes dva miliony zhlédnutí, vydělají plat jako průměrný Čech.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.