Na jihu Polska by se ještě letos měly objevit billboardy lákající mladé lidi ke studiu Univerzity Palackého v Olomouci. Už nyní škola spustila kampaň na sociálních sítích. "V této oblasti není žádná významná univerzita a polští studenti jsou po kurzu českého jazyka schopni absolvovat výuku v češtině," vysvětluje rektor univerzity Jaroslav Miller. Získat co nejvíce zahraničních studentů se snaží i ostatní vysoké školy. Zejména kvůli tomu, že na ně míří slabé populační ročníky a zahraniční studenti zvyšují konkurenceschopnost.

"Na naši kampaň na sítích reagovalo 170 tisíc lidí. Nic to samozřejmě neříká o tom, kolik lidí se opravdu přihlásí, ale vzhledem k tomu, že letos zájem testujeme a míříme zejména na akademický rok 2018/2019, tak jsme spokojeni," říká Miller.

Ještě před třemi lety studovalo na olomoucké univerzitě z celkového počtu zahraničních studentů v Česku pouhých 4,1 procenta.

Za poslední tři roky se dostala na 6 až 7 procent, což řádově dělá stovky studentů.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.