Když vedení americké automobilky Ford nedávno oznámilo, že pošle k ledu svůj plán na výstavbu nové továrny v Mexiku za 1,6 miliardy dolarů a místo toho bude raději investovat v USA, tak to mexický ministr hospodářství Ildefonso Guajardo alespoň navenek přijal s chladnou hlavou. "Nečekám, že tento krok nějak ovlivní další americké automobilky, které v Mexiku provozují továrny," prohlásil ministr.

Jenže mexický ministr se možná mýlí. Donald Trump se na Twitteru nedávno pustil do japonské Toyoty. Varoval, že pokud opravdu postaví továrnu v Mexiku, odkud bude dovážet Corolly na americký trh, tak bude muset platit vysoká dovozní cla. A tato představa mnohé automobilky znepokojuje. Výroba vozů určených pro trh v USA se jim pak už tolik nevyplatí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru