Nošovická automobilka Hyundai vyrobila loni 358 400 aut, což je nejvíce v historii závodu. Bylo to o 16 200 (4,7 procenta) automobilů více než v roce 2015 a o 8400 (2,4 procenta) vozů více, než ukládal plán. Sdělil to mluvčí automobilky Petr Vaněk. Výrobní plán továrny na letošní rok je stejný jako loni, tedy 350 000 vozidel.

Auta putovala z nošovického závodu do 66 zemí. Nejvíce, téměř 45 000, se jich vyvezlo tradičně do Německa. Do Velké Británie se exportovalo více než 44 000 vozů, do Itálie 31 500 a do Španělska 30 000 aut. "Na páté příčce se umístila Česká republika, k tuzemským zákazníkům se dostalo více než 16 200 aut, tedy přibližně 4,5 procenta celkové produkce," uvedl Vaněk. K nejexotičtějším místům, kde se nošovické automobily prodávaly, patří souostroví Nová Kaledonie v Tichém oceánu, Francouzská Guayana v Jižní Americe nebo ostrovy Martinique a Guadeloupe v Karibském moři.

Nejvíce se loni vyrobilo modelu Hyundai Tucson, z výrobních pásů jich sjelo 247 000 kusů, což představuje 68,8 procenta objemu výroby. Modelu Hyundai i30 druhé generace automobilka vyprodukovala více než 73 000 vozů a modelu Hyundai ix20 téměř 34 000 kusů. Modelu Hyundai i30 třetí generace, jehož výroba začala v polovině prosince a který má být v roce 2017 pilířem evropských prodejů automobilky, stihl závod vyrobit 4500 kusů.

"Během letošního roku se postupně objeví tři nové karosářské verze modelu Hyundai i30 - na jaře to bude kombík (světová premiéra na ženevském autosalonu v březnu), v létě motoricky posílený sporťák 'N' a ke konci roku fastback s výklopnou zádí," uvedl Vaněk. V Nošovicích podle něj naopak skončí výroba modelu Hyundai ix20, který se tam vyrábí od září 2010.

Nošovická továrna Hyundai má téměř 3400 zaměstnanců, dalších 7000 lidí pracuje pro její subdodavatele. V roce 2015 automobilce klesl zisk o 3,47 miliardy korun na 5,5 miliardy korun, tržby jí ale vzrostly, a to o 19,3 miliardy korun na 125,7 miliardy korun.