Miliardu eur si dala německá firma Siemens stranou na nákup zajímavých inovativních firem. Do vlastního výzkumu vkládá rok od roku více a své vývojové zázemí má i v Česku. Podle Norberta Gause, který výzkum řídí, jde o dva různé směry investic. Miliarda směřuje do nových byznysů. Pět miliard jde do toho, aby si Siemens udržel ty stávající.

HN: Jsou investice do vývoje nyní, kdy se tempo inovací zrychluje, důležitější než třeba před deseti lety?

To se těžko řekne, protože my jsme byli vždy technologickou firmou a už náš začátek byl spjatý s technologiemi. Ano, v posledních letech naše výdaje na výzkum a vývoj rostou, ale děje se to trochu ve vlnách.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Šéf výzkumu a vývoje Siemensu Norbert Gaus vysvětluje, jak digitalizace mění obchodní model firmy.
  • Už se neprodávají výrobky, ale kompletní řešení.
  • Siemens má v Česku velké vývojové zázemí, nejde ale o prvotní výzkum.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.