Zájem Čechů o životní pojištění od roku 2014 klesá a zástupci pojišťoven si uvědomují, že pokud neprovedou dostatečně silné změny, trend se jim nepodaří zastavit. Loni se objem předepsaného pojistného v oblasti životního pojištění propadl o 3,4 procenta na 44,5 miliardy korun a ani v prvních devíti měsících letošního roku se nic nezměnilo, když trh ve srovnání se stejným obdobím loni klesl o 2,1 procenta.

Důvodů, proč se lidé odklánějí od životního pojištění, je několik. V první řadě jde ale o to, že zákazníci vnímají tento produkt jako příliš složitý. "Smluvní dokumentace má kvůli regulaci často i ke 100 stranám, proto se životní pojištění nedá prodávat jinak než osobně. Někdo, kdo produkt zná, ho musí klientovi nejdříve vysvětlit," popsal jedno z úskalí ředitel Útvaru životního pojištění z České pojišťovny Aleš Krejdl. Například v případě investičního životního pojištění lidé podle Krejdla často nerozumí tomu, jaká část peněz jde na investice. "Někdy mají pocit, že se peníze ztratily, protože nechápou, že část pojistného jde na pojistnou ochranu," řekl Krejdl.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru