Zájem Čechů o životní pojištění od roku 2014 klesá a zástupci pojišťoven si uvědomují, že pokud neprovedou dostatečně silné změny, trend se jim nepodaří zastavit. Loni se objem předepsaného pojistného v oblasti životního pojištění propadl o 3,4 procenta na 44,5 miliardy korun a ani v prvních devíti měsících letošního roku se nic nezměnilo, když trh ve srovnání se stejným obdobím loni klesl o 2,1 procenta.
Důvodů, proč se lidé odklánějí od životního pojištění, je několik. V první řadě jde ale o to, že zákazníci vnímají tento produkt jako příliš složitý. "Smluvní dokumentace má kvůli regulaci často i ke 100 stranám, proto se životní pojištění nedá prodávat jinak než osobně. Někdo, kdo produkt zná, ho musí klientovi nejdříve vysvětlit," popsal jedno z úskalí ředitel Útvaru životního pojištění z České pojišťovny Aleš Krejdl. Například v případě investičního životního pojištění lidé podle Krejdla často nerozumí tomu, jaká část peněz jde na investice. "Někdy mají pocit, že se peníze ztratily, protože nechápou, že část pojistného jde na pojistnou ochranu," řekl Krejdl.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru